25 proc. zawartości paczek w e-handlu to... powietrze – wynika z badania DS Smith „Empty Space Economy: ukryty problem pustej przestrzeni”. Nadmierne pakowanie i zbędne wypełniacze kładą się cieniem na każdym aspekcie działalności firmy, od kosztów wysyłki po satysfakcję klientów. To nie wszystko! Przewożenie pustej przestrzeni generuje 122 milionów ton dwutlenku węgla rocznie, co negatywnie wpływa na środowisko naturalne.
Producenci tłumaczą się, że opakowania pełnią funkcję informacyjną i promocyjną. Faktem jest to, że mogą mieć one dla kogoś wartość emocjonalną. Dzięki swojej estetyce, ładnym kształtom stają się w oczach konsumenta prawdziwym dobrem luksusowym. Jednak na progu kataklizmu naturalnego warto zmienić drogę i iść w kierunku eko. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że opakowanie jest częścią budowania doświadczenia klienta – sposób, w jaki produkt jest pakowany, wpływa na jego zadowolenie, a tym samym budowanie lojalności. Powinno być ono jednak – w miarę możliwości – jego integralną częścią.
Maciej Olipra, CEO Global Shopper Marketing
GlobalSM to agencja marketingu zintegrowanego świadcząca usługi z szeroko rozumianego shopper marketingu i BTL-u dla największych światowych i rodzimych marek. Firma kompleksowo podchodzi do realizowanych projektów umiejętnie łącząc dla swoich klientów kompetencje z zakresu trade i brand marketingu. Agencja koncentruje się na strategii, innowacyjności oraz najwyższej jakości kreacji, oferując produkcję nawet najbardziej skomplikowanych realizacji. Celem agencji jest tworzenie unikalnych rozwiązań wspierających budowanie silnych marek i przynoszących realne korzyści biznesowe. W portfolio Global Shopper Marketing znaleźli się tacy gracze jak m.in.: Heineken, Red Bull, Grupa Żywiec, IKEA, GSK, Hochland, Powerade, STOCK, Żabka czy Electrolux.